Služby fyzioterapie a rehabilitace
Soňa Hlaváčková Třebíč

• individuální terapie a skupinová cvičení k odstranění bolestí
  • léčba neplodnosti metodou Mojžíšová
  • odborná poúrazová a nápravná fyzioterapie
  • rehabilitační cvičení
  • prevence bolestivých stavů
  • manuální lymfodrenáž
  • výuka Iyengarovy jógy

Služby fyzioterapie - popis služeb

Metoda paní Mojžíšové

Technikou paní Mojžíšové se zabývám již téměř 30 let a řadí se mezi ověřené služby fyzioterapie. Mám certifikovaný kurz a neustále se setkávám s neznalostí lidí ohledně této metody.

Metoda paní Mojžíšové je odborná rehabilitační procedura, která napravuje blokády v kloubech a učí správně zacházet s tělem. Zásady by měli znát všichni a dle mého názoru by nácvikem této techniky měl projít každý člověk, který chce poznat své tělo a správně se s ním naučit zacházet.

Paní Mojžíšová původně tuto techniku používala k léčbě bolestí zad, ale vedlejším projevem, jak se při její aplikaci ukázalo, byla schopnost žen přijít do jiného stavu, a to i u těch, které své pokusy již vzdaly. Postupně se velmi zprofanovala jako prostředek pouze pro léčbu neplodnosti.

Můj názor je, že kdo pochopí cvičení Mojžíšové, už se zády nemá problém, a skoliózy, či jiné deformity se napravují a stabilizují. Samozřejmě hodně závisí na terapeutovi, ale mohu říci, že klientky, které se u mě naučí cvičit, výrazně vylepší své držení těla a pomohou si od bolesti.

Prvky paní Mojžíšové uplatňuji i při cvičení na míči a jako ideální doplněk k němu zařazuji cvičení SM systémem pružných lan Mudr. Smíška.

Metoda paní Mojžíšové je pro vás vhodná, pokud máte problémy:

• s otěhotněním či donošením plodu
  • s bolestivou menstruací
  • s nepříjemnými pocity při pohlavním styku
  • s bolestí zad, pánve, ev. kostrče
  • se zácpou
  • s neschopností udržet moč.

Přednosti metody paní Mojžíšové:

• jednoduchost - cvičí se a provádí se kontroly správnosti cvičení, 1x měsíčně se hodnotí jejich efekt
  • neinvazivnost - nepolykají se prášky, nepodávají se injekce, pouze se upravuje postura (způsob držení těla) a to fyziologickými manuálními hmaty certifikované fyzioterapeutky
  • žádné kontraindikace - kdo si touto metodou rozcvičí tělo, sám bude překvapen, jaké pozitivum pro sebe získal.

SM systém dle Mudr. Smíška

Je to jednotná metodika cvičení pro regeneraci, prevenci, léčbu a kondiční trénink pomocí pružných lan.
Je preferována pro léčbu bolesti zad, skoliózy páteře, výhřez meziobratlové ploténky, i jako prevence vzniku onemocnění páteře a celého pohybového aparátu.

Kinesio tejping

Kinesiotaping je metoda ovlivňující pohybovou soustavu a lymfatický systém pomocí pružné pásky. Pro své vlastnosti je kinesiotaping čím dál více využíván v komplexní terapii hybné soustavy. Správnou aplikací na postižené místo dochází k reflexní odpovědi a tím může dojít k odstranění patologické změny.

Ceněnou vlastností kinesio tapu je šetrnost ke kůži a možnost aplikace bez omezení, celodenně po dobu 1-5 dnů. Umožňuje svalstvu ideální napětí a tím pozitivně působí na krevní oběh a lymfatický tok. Výsledným efektem je podpora hojení tkání a tím urychlení a zkvalitnění regenerace tkáně i celé rehabilitace.

Indikace pro kinesiotaping je široká, například neuralgie, vertebrogenní algický syndrom (VAS), skolióza, entezopatie, bursitidy, impingement syndrom, distorze, kontuze, otoky, a mnoho dalších poruch.

Léčebná metoda INFINITY

Léčebná metoda zvaná INFINITY je komplexní rehabilitační a léčebná metoda, kterou vyvinula primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí MUDr. Michaela Tomanová, MBA. Základem této metody je správné dýchání - dech při cvičení je hluboký a do celého hrudníku.

Dýchání je základem pro správný nácvik stereotypů, je ale nutno se naučit i několika dalším cvikům, aby bylo docíleno správného držení těla. A právě správné držení těla společně se správným dechem je tím receptem na odstranění a prevenci bolestí zad, krční páteře, bederní oblasti a dalších.

Jednotlivé cviky jsou rozpracovány pro nácvik ve stoji a v sedu. Zvládnout cvičení není obtížné - je rozpracováno tak, aby ho jedinec po zvládnutém nácviku mohl provádět kdykoli sám. Důležitý je odborný dohled při nácviku tohoto cvičení, protože pokud nejsou dodrženy všechny potřebné zásady, nejenže se nedostaví potřebný efekt, ale tělo si zafixuje nesprávné stereotypy pro držení těla a bolesti neustoupí, naopak se stav může i zhoršovat.

Elektroterapie a ultrazvuková terapie

Elektroterapie je moderní metoda služby fyzioterapie, která se používá k léčbě bolesti a zlepšení funkce pohybového aparátu. Tato léčebná terapie využívá elektrický proud k ovlivnění tkání a nervového systému. Existuje několik typů elektroterapie, jako jsou TENS (transkutánní elektroneurostimulace), interferenční proudy, galvanický proud a další. Tyto metody se mohou použít samostatně nebo v kombinaci s jinými fyzioterapeutickými technikami. Elektroterapie je účinná pro léčbu bolesti způsobené například artritidou, bolestmi zad, svalovými kontrakcemi a dalšími stavy.

Ultrazvuková terapie je moderní fyzioterapeutická metoda, která se používá k léčbě bolesti a zlepšení pohyblivosti tkání. Ultrazvukové vlny pronikají hlouběji do tkání a pomáhají při hojení po úrazech nebo operacích. Je bezbolestná a neinvazivní a doporučuje se pro pacienty s chronickými stavy i po úrazech nebo operacích.

Velmi účinná je kombinace ultrazvuku a elektroterapie k odstranění bolestivých bodů ve svalech.